VoIP Training en Ondersteuning
Training en ondersteuning op het gebied van VoIP bij een Internet- en telecomprovider gericht op de Nederlandse zakelijke markt.
Een internet- en telecomprovider gericht op de Nederlandse zakelijke markt heeft H2B ingeschakeld om ondersteuning te bieden bij het verbeteren van de VoIP-infrastructuur waarmee zij haar klanten van hoogwaardige telefoniediensten voorziet.
Enkele langlopende issue met de VoIP-infrastructuur hadden een negatieve impact op de dienstverlening naar de eindgebruikers en binnen de eigen organisatie waren onvoldoende resources beschikbaar om een adequate oplossing voor de problemen te implementeren. H2B heeft daarom op verzoek van de opdrachtgever een 2-fasige oplossing geboden.
In de eerste fase hebben de specialisten van H2B de meest urgente problemen op de omgeving direct verholpen. Hierbij is nauw contact geweest tussen H2B en de operationele medewerkers van de opdrachtgever. Binnen een zeer korte termijn zijn een aantal tests uitgevoerd en verbeterpunten geïdentificeerd. Op basis van dit onderzoek is een spoed-onderhoud uitgevoerd wat tot oplossing van de problemen heeft geleid.
In de daarop volgende fase heeft H2B een aantal workshop-sessies georganiseerd bij de klant op locatie. Tijdens deze sessies zijn de medewerkers van de opdrachtgever getraind in het werken met de eigen omgeving en zijn verschillende thema’s zoals ‘monitoring’, ‘versie-beheer’, ‘templating’ en ‘procedureel werken’ aangepakt. Uiteraard is daarbij ook uitvoerig het SIP-protocol en het gebruik van troubleshooting-tools zoals Wireshark behandeld. Het doel van de sessies was het realiseren van een getraind team wat zelfstandig in staat is de eigen infrastructuur te beheren en voortdurend te verbeteren.